Prin Londra cu bicicleta, de la est la vest prin zona centrala
Previous Next
+ Comments 0 Added 2009-11-16 23:35:52

Azi am filmat o plimbare cu bicicleta prin centrul Londrei, plecand de acasa, pe malul de sud al Tamisei pana la Victoria, in vest, si apoi inapoi, pe malul de nord, pana aproape de casa unde mi s-a terminat bateria, asa ca filmul este neterminat... Am mers in total 21 de mile (cam 35 de kilometri) cam 2 ore (masurat fara pauze). Am facut o pauza de o ora la Victoria, unde m-am intalnit cu Alexandru, am baut o cafea si am mancat o salata.

Aici este harta cu ruta generala, impartita in segmentele in care am intrerupt filmarea ca sa nu fie un film intreg, lung, ci mai multe bucatele mai mici (20 in total) de 6-7 minute fiecare... La fiecare film, click pe harta incarca imaginea la dimensiuni mari. Segmentul parcurs este cu albastru, plecarea este un cerc verde si sosirea un cerc rosu.

harta

Am pus aici cateva detalii despre cum am montat camera pe ghidon. [DETALII]

Vizionare placuta!

Plecand la vale de acasa, am mers spre Lewisham Station, trecand la sfarsit printr-un parculet pe marginea caii ferate.

harta

De aici am intrat pe traseul de biciclete intre Lewisham si Deptford Bridge, prin Brookmill Park.

Mai departe, prin Deptford, pe strada, pana la Surrey Quays.

Aici am traversat Southark Park, iesind in Jamaica Road, paralele cu Tamisa, relativ aproape pe malul de sud.

harta

Mai departe ma apropii de miezul centrului, pana la Tower Bridge Road, unde incepe zona de taxa de aglomeratie (Congestion Charge).

De aici am traversat catre noua primarie (unde am oprit sa ma filmez in reflexia peretelui de sticla), si am iesit chiar pe malul Tamisei, pe unde am mers o vreme, mai departe, spre vest.

Mai departe, prin Borough, tot pe malul de sud, pana la Tate Modern, unde era santier pe malul apei si a trebuit sa fac un ocol prin stanga...

harta

Dupa ocolul spre sud, am revenit spre Blackfriars Bridge, si inapoi pe Southbank spre Waterloo. La sfarsit am oprit 10 minute sa dau niste telefoane, si mi-am facut o poza pe banca, folosind bicicleta pe post de trepied...

imagine

Dupa pauza, am plecat mai departe, tot pe malul de sud, pana la London Eye, unde era prea aglomerat si am facut un ocol prin stanga, iesind spre vest pe Westminster Bridge. Pe drum am oprit un pic intr-o zona unde se fac de obicei graffiti-uri, si am vazut pe cineva care tocmai vopsea la unul dintre ele.

harta

De pe pod am plecat spre Piata Parlamentului, am trecut pe langa statuia lui Churchill si am luat-o spre sud-vest catre Victoria.

Ocolind Victoria Station, am ajuns la destinatia finala, unde am facut o pauza de o ora, am baut o cafea si am mancat o salata. M-am intalnit cu Alexandru, care iesea in pauza de pranz. Am facut si aici doua poze, am descarcat filmele de pe card, am mai stat o vreme la soare si apoi am plecat inapoi spre casa. Se terminase mai mult de jumatate din baterie, deci nu voi putea filma pana inapoi acasa, mai ales ca la intoarcere aveam vantul mai mult din fata...

imagine

harta

De aici am plecat inapoi, mergand spre nord-est, spre gradinile palatului Buckingham.

Ajuns in piata din fata palatului, am trecut pe langa Victoria Monument si am contunuat mai departe pe Mall, pe marginea parcului St Jamse's.

De aici am trecut prin Trafalgar Square, si am mers drept pe Strand spre Aldwich, unde am inceput sa intru in trafic din ce in ce mai intens...

harta

Am prins un pic de viteza la vale pe Fleet Street, cat sa am cu ce sa urc inapoi dealul spre catedrala St. Paul's. Nu-mi dau seama cine ma incurca mai tare, motocicletele/scuterele sau taxiurile. Si autobuzele sunt foarte mari... Am trecut prin City, din fericire era dupa pauza de pranz si nu erau foarte multi pietoni, continuand la vale pe Cannon street pana la London Bridge.

Aici am traversat London Bridge, unde am mers impotriva unui vant foarte puternic, abia puteam sa dau din pedale, daca m-as fi oprit, cred ca n-as mai fi putut pleca de pe loc...

De aici am luat-o la vale spre est, spre Tower Bridge Road, unde se iese din Congestion Charge. De aici mai am cam jumatate de ora pana acasa.

harta

Oprit din nou la semafor la Tower Bridge, aici am ajuns in acelasi punct prin care am venit initial spre centru.

Am mai oprit la inca un semafor, si aici a inceput sa clipeasca becul rosu de baterie, ce insemna ca nu mai are mult. In segmentul asta de film nu am mers deloc, am filmat doar cateva secunde o masina de politie care a trecut prin internsectie.

Apoi ultima bucata inainte sa se termine bateria, mai departe pe Jamaica Road, pana la Rotherhite, de unde am luat-o spre Surrey Quays si apoi pe acelasi traseu pe care am venit. Din pacate aici mi s-a terminat bateria, asa ca n-am mai filmat mai departe pana acasa.

Dupa inca vreo 20 de minute mi s-a terminat si bateria de la picioare, am ajuns cu greu acasa, ultimul deal spre casa urcandu-l aproape mai incet decat mers pe jos... Ajuns in fata usii, am stat vreo 5 minute sa adun putina energie in picioare ca sa pot sa ma dau jos de pe bicicleta.

Maine incerc sa merg spre Greenwich, prin Blackheath, daca nu ploua o sa filmez din nou. Daca bate vantul la fel de tare poate iau si zmeul cu mine...